czwartek, 20 października 2011

Kierowane jednostki linków odpowiadają za 25% przychodów online z witryny MyPlayCity


Witryna MyPlayCity.com udostępnia darmowo do pobrania ponad 350 pełnych wersji gier. Ksenia Kazak, dyrektor ds. marketingu i PR, podzieliła się z nami swoimi doświadczeniami związanymi z rosnącymi przychodami witryny MyPlayCity oraz zwiększeniem skuteczności programu AdSense po dodaniu jednostek linków do stron witryny.

Inside AdSense: Proszę opowiedzieć coś więcej o witrynie MyPlayCity. Kiedy została uruchomiona?

Ksenia Kazak: Utworzyliśmy tę witrynę w 2006 r. i dziś odwiedza ją ponad milion użytkowników dziennie. Udostępniamy popularne gry, w które łatwo jest grać, małe, kolorowe i dostosowane do wszystkich kategorii wiekowych. Żadna z naszych gier nie ma limitu czasowego i użytkownicy mogą je pobierać i grać w nie tak długo, jak chcą. Bezpłatnie. To ważne dla naszych użytkowników, ponieważ gracze zazwyczaj muszą płacić za gry.

IA: Jak wykorzystywany jest program AdSense w witrynie?

KK: Programu AdSense używamy od samego początku – wybór był dla nas oczywisty. Wypróbowaliśmy już takie funkcje, jak AdSense dla wyszukiwania i AdSense dla kanałów RSS/Atom, a ostatnio wdrożyliśmy funkcję AdSense dla gier, która bardzo dobrze się sprawdza. Od czasu do czasu próbujemy używać innych sieci reklamowych, ale nie są one tak dobre jak AdSense – to jest nasze główne źródło przychodów.

IA: Skąd wziął się pomysł rozpoczęcia wyświetlania jednostek linków w witrynie?

KK: Dowiedzieliśmy się o możliwości dodania jednostek linków podczas konfiguracji programu AdSense w naszej witrynie. Zawsze chętnie wypróbowujemy nowe rzeczy, więc chcieliśmy sprawdzić jednostki linków. Dowiedzieliśmy się, że oprócz trzech jednostek AdSense dla treści, które już mamy na każdej stronie, możemy jeszcze dodać maksymalnie trzy jednostki linków, więc postanowiliśmy spróbować.

Chcieliśmy mieć pewność, że witryna nadal będzie przyjazna dla użytkowników i że będzie odpowiadać na ich potrzeby. Uważnie zastanowiliśmy się nad miejscem docelowym reklamy, ponieważ dla nas ważne jest podkreślenie naszej treści i utworzenie bazy lojalnych użytkowników, którzy będą do nas wracać. Stosując się do rekomendacji zespołu AdSense, wdrożyliśmy szeroki format 728x15 z czterema linkami u góry i u dołu stron.

IA: Jakie były rezultaty? Czy warto polecić tę strategię innym wydawcom?

KK: Jednostki linków są bardzo skuteczne pod względem przychodów – odpowiadają za 25% naszych łącznych przychodów online. Reklamy są dobrze kierowane i budzą duże zainteresowanie wśród użytkowników. W porównaniu z innymi reklamami AdSense dla treści jednostki linków mają wysoką skuteczność. Dzięki tym dodatkowym przychodom z jednostek linków dodaliśmy do naszej kolekcji więcej gier. Możemy poprawić naszą witrynę i przyciągnąć większą liczbę odbiorców, którzy są coraz bardziej lojalni.

Jeśli chodzi o miejsca docelowe, skuteczność naszych jednostek linków u góry strony jest dobra, ponieważ w tym miejscu są bardziej widoczne dla użytkowników, ale nie odrywają ich od treści strony. Jednocześnie jednostki linków dobrze się sprawdzają także u dołu strony, ponieważ użytkownicy często przewijają stronę do samego dołu w celu zmiany języka witryny. Dla naszych użytkowników to kolejna okazja znalezienia linków. Zespół AdSense zalecił zastosowanie czterech jednostek linków zamiast pięciu, ponieważ czcionka jest większa i są one bardziej widoczne dla użytkownika.

Polecam innym wydawcom dodanie linków do witryn, ponieważ jest to dobre rozwiązanie w przypadku ograniczonej powierzchni. Mimo że zajmują one bardzo mało miejsca, przychody są znaczne.

W celu dodania jednostek linków do witryny za przykładem witryny MyPlayCity należy zalogować się na swoje konto.

Po zalogowaniu się na koncie AdSense trzeba kliknąć kartę „Moje reklamy” w nowym interfejsie AdSense.
Następnie przewinąć w dół menu „Rozmiar” i wybrać rozmiar jednostki linków. Zalecamy wypróbowanie jednego z naszych najbardziej skutecznych rozmiarów: 728 x 15, 160 x 90 lub 468 x 15

Po zaktualizowaniu stron jednostki linków będą wyświetlane od razu. Jeśli Państwa strona nie została jeszcze zaindeksowana, na początku w jednostce linków możemy wyświetlać reklamy zastępcze lub pole wyszukiwania „Wyświetl reklamy na temat”.

Niektóre dodatkowe wskazówki i sprawdzone metody zespołu AdSense dotyczące jednostek linków:

Warto wypróbować szersze formaty z mniejszą liczbą linków – na przykład 728 x 15 (4 linki), 160 x 90 (4 linki) lub 468 x 15 (4 linki).

Skuteczne miejsca docelowe to góra strony (po nawigacji i przed treścią strony) oraz dół strony (koniec artykułu). Poziome jednostki linków sprawdzają się w tych miejscach lepiej (formaty 728 x 15 i 468 x 15).

Jeśli format poziomy nie jest dostosowany do Państwa witryny, można użyć formatów pionowych (takich jak 160 x 90 lub 200 x 90) w celu wypełnienia niewielkich przestrzeni na pasku bocznym. Można również spróbować owinąć tekst wokół jednostek reklamowych wewnątrz artykułu, dzięki czemu będą one służyć jako przerywnik treści.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz