czwartek, 20 października 2011

Jak wypromować bloga

Nie będę opowiadał o magicznych sztuczkach, o SEO, komentarzach u konkurencji, czy udziale w dziwnych projektach. Powiem Ci jak najskuteczniej wypromować serwis.


Jeśli już rozmyślasz o tytule tego artykułu, to znaczy że właśnie dotarło do Ciebie, że na świecie oprócz twojego serwisu są ludzie i w zasadzie dobrze by było, aby jak najwięcej ciekawych osób zobaczyło o czym piszesz i podzieliło się z Tobą swoimi spostrzeżeniami.

Nic trudnego, nawet powiedziałbym żaden problem. Promowanie bloga jest jak gotowanie. Potrzebujesz składniki, czas, energię i ludzi, którzy Twój obiad zechcą skonsumować.

Recepta

Zacznijmy więc od początku. Niezależnie jakie potrafisz przygotować treści, muszą być one pożądane przez użytkowników. Dlatego kluczem do promocji jest odpowiednie rozpoznanie potrzeby rynku. Każda tematyka jest dobra pod warunkiem, że jest na nią popyt w Sieci. Jeśli chcesz, by twój serwis był popularny nie możesz zachowywać się jak robot; musi być widoczne twoje zaangażowanie i determinacja. Musisz odpowiedzieć sobie na pytanie, dlaczego piszesz bloga. Jeśli odpowiedzią jest „dla pieniędzy”, musisz jeszcze raz odpowiedzieć sobie, dlaczego piszesz bloga lub przestać to robić. Akurat w tym przypadku pieniądze są pochodną działania, a nie celem. Czyli czasem są, ale w większości ich nie ma.
Gdy już masz receptę na swój przekaz (potrawę dla gości) potrzebujesz 2 najważniejszych składników, bez których nawet najlepszy blog się nie wypromuje.

Składniki

Pierwszy i najważniejszy składnik to ludzie, zaufani ludzie. Najlepiej znajomi – Ci, którzy Cię rozumieją, lubią i wspierają. Tak z 1000 aktywnych osób ze znajomościami w Sieci będzie wystarczające. Jeśli masz tylu znajomych, nie potrzebujesz drugiego składnika, który można stosować zamiennie (jak sól i maggi). Jeśli ich nie posiadasz, musisz ich nabyć, a nabyć ich możesz wydając pieniądze. Pieniądze to drugi składnik pozwalający na przygotowanie dobrej potrawy promocyjnej, najlepiej fura pieniędzy pozwolająca rozdać Ipady, Iphony w cyklicznych promocyjnych działaniach. Mówię poważnie, gdy już masz receptę na bloga wystarczą znajomi lub kasa. Literalnie nic więcej nie potrzebujesz: żadne SEO, żadne spamowanie innych blogerów, żadne udzielanie się na konferencjach – to wszystko jest passé, gdy nie masz znajomych.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz