czwartek, 20 października 2011

AdSense – fakty i mity, część VI: treści generowane przez użytkowników


Mit: Wydawca nie odpowiada za umieszczane przez użytkowników w swojej witrynie lub sieci treści, które naruszają zasady AdSense.

Fakt: Wydawca musi zagwarantować zgodność wszystkich treści, w tym treści generowanych przez użytkowników (np. postów na forum, komentarzy na blogach i innych kanałach zewnętrznych), z zasadami AdSense. Dotyczy to wszystkich stron lub witryn, w których mogą ukazywać się reklamy AdSense.

Jak już wspominaliśmy w poprzednich postach z tej serii, regularnie sprawdzamy zawartość sieci AdSense, aby zapewnić, że jest ona bezpieczna dla reklamodawców, użytkowników i wydawców. Jakość sieci ma dla nas nadrzędne znaczenie. Nasi wydawcy oczekują od nas, że będziemy usuwać niechciane reklamy, a nasi reklamodawcy wymagają wysokich standardów; np. firma reklamująca ubranka dla dzieci w programie AdWords nie chce, aby jej produkty były promowane obok treści związanych z przemocą lub przeznaczonych dla dorosłych. Aby nie było wątpliwości co do tego, jakie treści uznajemy za naruszające nasze zasady, opublikowaliśmy pełną listę w naszym Centrum pomocy.

Zapewnienie zgodności z naszymi zasadami może być skomplikowane, jeśli w grę wchodzą treści generowane przez użytkowników. Kontrolowanie setek (a nawet tysięcy) filmów, postów na blogach, zdjęć, wpisów i komentarzy generowanych każdego dnia jest ogromnym przedsięwzięciem. Wydawca ponosi jednak ostateczną odpowiedzialność za wszystkie witryny, w których został umieszczony kod reklamy, niezależnie od tego, czy jest on właścicielem czy twórcą opublikowanych tam treści.

Najczęściej pierwszą czynnością w przypadku naruszenia zasad jest wysłanie powiadomienia w odniesieniu do danej witryny. Wyjątki obejmują ustawę DMCA i ewidentne naruszenia zasad; więcej szczegółów można znaleźć tutaj . Po otrzymaniu wstępnego powiadomienia wydawca musi zareagować. Odpowiedź na ostrzeżenie nie wystarczy. Należy zastosować odpowiednie środki, które doprowadzą do usunięcia treści naruszającej zasady i zastąpienia jej inną treścią oraz zapewnią, że sieć lub witryna będą zgodne z naszymi zasadami.

Rozumiemy, że znalezienie najlepszego rozwiązania zapobiegającego pojawianiu się niechcianych treści w witrynie może być trudne, dlatego dajemy odpowiednio dużo czasu na podjęcie działań. Aby zacząć zarabiać na treściach generowanych przez użytkowników, należy wdrożyć rozwiązanie umożliwiające ich skuteczne filtrowanie przed opublikowaniem. Jeśli wydawca wyraźnie nie radzi sobie z tym zadaniem lub jeśli naruszenia pojawiają się nadal bądź są ewidentne, konto zostanie wyłączone. Oferujemy możliwość skorzystania z procedury apelacyjnej, ale naszą podstawową zasadą jest to, że nie możemy współpracować z wydawcami stanowiącymi zagrożenie dla naszych reklamodawców (tak samo jak nie możemy współpracować z reklamodawcami, którzy stanowią zagrożenie dla wydawców).

Zdajemy sobie sprawę z tego, że wydawcy dokładają wszelkich starań, by zapewnić najwyższą jakość swoich witryn, by nie publikować treści dla dorosłych, nieoryginalnych i innych, które mogą naruszać zasady, i dziękujemy za te wysiłki. Kiedy reklamodawcy, wydawcy i użytkownicy mają zaufanie do naszego środowiska reklamowego, jest to sytuacja korzystna dla wszystkich.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz