czwartek, 20 października 2011

AdSense – fakty i mity, część V: skopiowane treści


Mit: Wydawcy mogą umieszczać reklamy na stronach generowanych automatycznie lub w innych skopiowanych treściach, których nie są autorami.

Fakt: Witryny z treściami generowanymi automatycznie lub innymi nieoryginalnymi treściami nie mogą brać udziału w programie AdSense. W ten sposób zapewniamy naszym użytkownikom dostęp do wyjątkowych treści online a reklamodawcom możliwość współpracy z odpowiednimi witrynami.

Niekiedy natrafiamy na witryny z oprogramowaniem do generowania automatycznych treści. Mogą one przypominać zwykłe witryny z wiadomościami, ale zawarte w nich informacje są w całości splagiatowane. Kopiowanie treści i przekazywanie ich jako własne jest nie tylko nie w porządku, ale także stanowi poważne naruszenie naszych zasad. W AdSense najważniejsze jest utrzymanie równowagi między komfortem użytkowników, wydawców i reklamodawców. Staramy się chronić ten układ, zachęcając do publikowania niepowtarzalnych i trafnych treści.

Oczywiście zarówno wydawcom, jak i Google zależy na generowaniu przychodów, a gdy oryginalny ruch spotyka się z atrakcyjną treścią, trudno o lepsze dopasowanie. Najlepszym sposobem na utrzymanie użytkowników w dłuższej perspektywie jest zdobycie ich zainteresowania. Można to zrobić, publikując ciekawe opinie na temat wiadomości, oferując oryginalne usługi czy prezentując układ witryny zachęcający użytkowników do korzystania z niej.

Warto poświęcić trochę czasu na zapoznanie się ze wskazówkami dla webmasterów dotyczącymi jakości. W razie natknięcia się w naszej sieci na witryny wyraźnie naruszające te wskazówki, prosimy nas o tym poinformować.

Ostatnia sprawa: krótkie, ale zasłużone podziękowania należą się większości z Was za niesłabnące źródło inspiracji, jakim są Wasze niezwykłe i oryginalne treści. Oby tak dalej!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz