wtorek, 25 października 2011

Adsense - Porady ogólne.

Adsense pozwala wydawcom emitować reklamy kontekstualne na ich stronach. Jeśli gość klika w rekalme, wydawca dostaje procent z dochodu wytworzonego przez to kliknięcie. Wielu webmasterów buduje strony specjalnie pod Adsense. Jedynym ich celem jest wygenerować jak najwiecej dochodu z witryny. Inni, korzystaja z Adsense by uzupełnić swoje dochody uzyskiwane z witryny. Bez względu na cel webmastera poniższe porady pozwolą zwiększyć rentowność jego strony internetowej.


1. Znajdź swoją niszę.
Precyzyjnie dobrany i wycelowany temat strony pozwoli wygenerować więcej dochodu ponieważ zostanie on lepiej zindeksowany przez wyszukiwarki. Badź jednak ostrożny, uważaj by w danej niszy znajdowała sie dostateczna ilość reklam.

2. Słowa kluczowe.
Wybierając temat i słowa kluczowe witryny, sprawdź ile reklamodawcy gotowi sa płacić za reklamy w danej dziedzinie. W internecie dostępne sa różne narzędzia, które to umożliwiają. Nie wybieraj najwyżej opłacanyc słów kluczowych, ponieważ konkurencja będzie bardzo duża. Ponadto Adsense oblicza realne stawki za klik w sposób dynamiczny, tzn że im wiecej stron wyświetla dana rekalmę w jednej chwili tym mniejsza jest stawaka za klik. Wybieramy średnio płatne słowa kluczowe.

3. Kod.
Kod reklam Adsense można przechowywać w szablonie strony internetowej lub w pliku dołączanym. To pozwala Ci na różne eksperymenty z rozmiarami, kolorami itp.

4. Kanały
Używaj kanałów lub subkanałów by sprawdzić jak skuteczna jest dana strona internetowa, miejsce wyświetlania, reklam lub ich rozmiar. Wprwadzaj zmiany na stronie co 7 dni, wtedy bedziasz miał najlepsze odbicie skuteczności danego kanału.

5. Jednostki zintegrowane z treścią strony.
Wielu webmasterów z sukcesem integruje jednostki reklam z treścia strony (content). Najprostszym sposobem na zatarcie różnicy między treścia a reklamą jest zlikwidowanie ramki. Google rekomenduje także kontrastujący tytuł reklamy. Inna szkoła mówi o losowemu dobieraniu koloru reklam. Użytkownicy nie zapamietują wtedy reklam i ich nie opuszczają przy częstym wchodzeniu na stronę.

6. Liczba kontra wartość reklam.
Na jednej stronie mogą być wyświetlane trzy pola reklamowe. Stosowanie się do tej zasady może jednak obniżyć wartość poszczególnych pól. Przed dodaniem kolejnego pola zastanów się czy Ci się to opłaca i najpierw poeksperymentuj.

7. Hot Spots czyli Gorące Punkty.
Na każdej stronie są miejsca, które sa częściej czytane czy oglądane i oczywiście klikane. Sa to tak zwane Gorace Miejsca, które, jeśli je wykorzystasz, przyniosą Ci więcej pieniędzy. Najwyżej płatne pola umieść własnie w tych miejscach.

8. Wiek strony.
Z czasem na Twoją stronę Google będzie przysyłać coraz atrakcyjniesze reklamy. Stare strony są też generalnie lepiej indeksowane przez roboty sieciowe. Z czasem Twój wskaznik klikalności będzie coraz wiekszy.

9. Najlepsze formaty.
Według Google 336 x 280 prostokąt, the 300 x250 prostokąt i 160 x 600 wieżowiec dają najlepsze wyniki jesli chodzi o CTR (click-throughs rates). Korzystaj z nich możliwie najczęściej, oczywiście mając też na względzie wygląd ogólny witryny.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz