czwartek, 20 października 2011

AdSense – fakty i mity, część I: Kierowanie na miejsca docelowe




Mit: konfiguracja dostępnych do kierowania miejsc docelowych jest trudna i nie mają one wpływu na witrynę.

Fakt: konwersja kanałów niestandardowych na dostępne do kierowania miejsca docelowe zajmuje tylko kilka sekund. Ta prosta zmiana może zwiększyć widoczność dla reklamodawców i poprawić przychody.

Reklamodawcy już korzystają z kierowania kontekstowego do wyświetlania reklam w ramach publikowanych przez Ciebie treści. Mogą również kierować reklamy na konkretne, znane im witryny. Jeśli zaś Twoja witryna zawiera dostępne do kierowania miejsca docelowe, reklamodawcy mogą wybierać najdogodniejsze z nich i umieszczać w nich swoje reklamy.

Jeśli nie potrafisz obsługiwać kanałów, skorzystaj z instrukcji w Centrum Pomocy dotyczących konwersji kanałów niestandardowych na dostępne do kierowania miejsca docelowe.

Pamiętaj, aby w opisie kanału podać informacje, które mogą interesować reklamodawcę. Przykład:

Jakiego rodzaju treści zawiera dany kanał?

Czy kanał znajduje się w określonej sekcji witryny (np. forum lub blog)?

Czy reklamy są wyświetlane w części strony widocznej na ekranie? Innymi słowy, czy użytkownik widzi je bez przewijania w dół strony?

Kto jest odbiorcą Twoich treści (płeć, zainteresowania, dochody itp.)?

Opis może wyglądać następująco: „Jednostka reklamowa 300x250 w części strony widocznej na ekranie w sekcji "Piłka nożna" bloga sportowego. Odbiorcy: 75% mężczyźni, wiek 18-35, roczny dochód 45 000-100 000 zł”.

Aby dodatkowo zwiększyć swoją widoczność dla reklamodawców, możesz skorzystać z narzędzia DoubleClick AdPlanner służącego do tworzenia media planów, za pomocą którego reklamodawcy szukają odbiorców w internecie.

Dzięki tym niewielkim zmianom ułatwiasz reklamodawcom znalezienie Twojej witryny, zwiększasz potencjał kierowania na miejsca docelowe w Twojej witrynie i tworzysz dogodne warunki do zwiększenia przychodów.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz