poniedziałek, 7 listopada 2011

Skąd wziąć ruch na swoją stronę?



Istnieją dwa rodzaje ruchu: płatny oraz darmowy.

Jeżeli korzystasz z Google AdWords, to wykonując proste działania arytmetyczne możesz dojść do straszliwego olśnienia: Google AdWords może dać Ci tylko kilka marnych procent całego możliwego do uzyskania z Google ruchu!


Jeżeli sprawdzisz liczbę lokalnych wyszukiwań w Google AdWords Narzędzie prognozy odwiedzin dla słów kluczowych dla danego słowa kluczowego, otrzymasz liczbę przybliżonego całkowitego ruchu dla tego wyszukiwania. Będziesz mógł również sprawdzić CPC, czyli koszt jednego kliknięcia w reklamę.

Dla słowa “mlm” jest około 27 tys. wyszukiwań w miesiącu, a CPC wynosi około 4 zł. Niezbyt tanio, prawda?

Jeżeli Twoja reklama będzie wystarczająco dobra i stawka, jaką zechcesz zapłacić za kliknięcie odpowiednio wysoka, reklama znajdzie się na pierwszym miejscu na liście. Wtedy możesz liczyć na około 3% CTR (stosunek liczby wyświetleń do liczby kliknięć w reklamę).

Oznacza to, że możesz uzyskać w miesiącu dla tego słowa kluczowego 810 kliknięć.

Oczywiście będziesz musiał zapłacić za te kliknięcia. W naszym przykładzie 4 x 810 = 3 240 zł. Jeżeli Twój biznes nie jest skonstruowany tak, aby zarobić na tym ruchu i przynajmniej pokryć koszt reklamy w pierwszej kolejności, to jest to całkiem kosztowny sposób reklamowania się.

Tak więc z AdWords możesz dla tego słowa kluczowego wyciągnąć 810 odwiedzin swoje j strony, gdy tymczasem wszystkich wyszukiwań jest 27 tysięcy!

Oznacza to, że 97% osób, które wpiszą w wyszukiwarkę hasło “mlm” nie kliknie w Twoją reklamę.

Czyli… ludzie Ci muszą kliknąć w któryś z wyników zwróconych przez wyszukiwarkę!

Jak więc dobrać się do tych 26 190 potencjalnych odwiedzających?

Największy odsetek tych osób kliknie w pierwszą pozycję, więc najważniejszym zadaniem dla Ciebie jest znalezienie się na pierwszym miejscu wyników wyszukiwania, a jeżeli to jest zbyt trudne – przynajmniej na pierwszej stronie tych wyników.

Zdradzę Ci stosunkowo łatwą metodę osiągnięcia tego celu i sięgnięcie po duże ilości darmowego ruchu…

Zacznij prowadzić bloga i pisać artykuły!

Marketing publicystyczny jest w mojej ocenie najlepszym z możliwych obecnie sposobów na osiągnięcie wspaniałych rezultatów. Nie kosztuje Cię złamanego grosza i pozwala ściągać na swoje strony odwiedzających w ilościach dużo większych niż umożliwia to AdWords.

Dzięki artykułom tworzysz swój wizerunek eksperta i lidera i zaczynasz magnetycznie przyciągać do siebie odpowiednich klientów i współpracowników.

W dodatku raz napisane artykuły pracują na Twoją korzyść cały czas.

Przypuśćmy, że jeden artykuł “wygeneruje” 100 odwiedzin w miesiącu. Napisz 100 artykułów, a zyskasz 10 000 odwiedzin w miesiącu za darmo!

Zacznij więc od dzisiaj. Załóż bloga na www.wordpress.com czy na www.blogger.com, naucz się czegoś o marketingu z książek czy kursów i zacznij pisać. Od tego momentu Twój biznes będzie stopniowo i systematycznie rosnąć.

Powodzenia!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz