czwartek, 15 grudnia 2011

Pięć najważniejszych informacji o nieprawidłowych kliknięciach


W czasie ostatniego szkolenia internetowych zespołu AdSense wielu wydawców zgłaszało pytania dotyczące nieprawidłowych kliknięć. Wydawców interesowała także dostępność rozwiązań, które mogą chronić ich konta. Poprosiliśmy ekspertów zespołu ds. jakości reklam, aby odpowiedzieli na najważniejsze dla Was pytania związane z nieprawidłowymi kliknięciami. Ich wskazówki zamieszczamy w tym artykule.

Zespół ds. jakości reklam monitoruje ruch w sieci reklamowej Google i zapobiega sytuacjom, w których reklamodawcy musieliby płacić za nieprawidłowe kliknięcia reklam. Przygotowaliśmy obszerne Centrum zasobów dotyczących jakości reklam. Jest to witryna przeznaczona zarówno dla reklamodawców, jak i dla wydawców, którzy chcieliby dowiedzieć się więcej na temat nieprawidłowych kliknięć. Zawiera ona wiele materiałów, dzięki którym dowiesz się wszystkiego o nieprawidłowych kliknięciach i będziesz w stanie skutecznie zarządzać kontem AdWords lub AdSense. Obecnie to centrum zasobów funkcjonuje tylko w wersji angielskiej, ale już wkrótce będzie dostępne po polsku i w innych językach.

Przejdźmy teraz do pięciu najczęściej poruszanych przez wydawców tematów oraz do wskazówek naszego zespołu:

1. Jak monitorować kliknięcia reklam?
Możesz korzystać z wielu możliwości monitorowania ruchu na Twojej witrynie, aby zapobiegać nieprawidłowym kliknięciom. Listę wszystkich naszych sugestii i sprawdzonych metod działania znajdziesz w Centrum pomocy. Jeśli chcesz poinformować nas o czymś podejrzanym, skontaktuj się z nami, wypełniając ten formularz.
2. Dlaczego zwracamy zarobki reklamodawcom?
Monitorując nieprawidłowe kliknięcia, staramy się chronić interesy reklamodawcy. W ten sposób chcemy zadbać o to, aby nasza sieć stanowiła zrównoważony ekosystem, w którym korzyści mogą odnosić zarówno użytkownicy, wydawcy, jak i reklamodawcy. Aby rozliczenia w naszych systemach reklamowych były w pełni rzetelne, zwracamy reklamodawcom zarobki z wyłączonych kont AdSense, tak jak to opisaliśmy w Najczęściej zadawanych pytaniach dotyczących Wyłączonych kont.
3. Nasze mechanizmy nadążają za trendami
Aby sprawdzić każde kliknięcie reklamy AdWords, Google używa systemów wykrywania i filtrowania w czasie rzeczywistym. Po każdym kliknięciu analizujemy różnorodne dane, w tym czas kliknięcia, zduplikowane kliknięcia i różne inne prawidłowości. Następnie nasz system sprawdza zebrane dane, aby rozpoznać i odfiltrować potencjalne nieprawidłowe kliknięcia, zanim zostaną one odnotowane w raportach dotyczących konta. Nasi inżynierowie nieustannie doskonalą technologię monitorowania, ulepszają filtry i analizują rosnący zestaw sygnałów.

Zatrudniamy także specjalistów, którzy korzystają z narzędzi i technik wykrywania nieprawidłowych kliknięć. Ich praca uzupełnia funkcjonowanie zautomatyzowanego systemu ochrony przed nieprawidłowymi kliknięciami. Kiedy nasz system wykryje potencjalne nieprawidłowości, członek tego zespołu zbiera informacje o źródle kliknięć dla danego konta.
4. Co uznajemy za sabotaż?
Sabotaż, przez niektórych wydawców nazywany „bombardowaniem kliknięciami”, jest działaniem firmy zewnętrznej. Ma na celu generowanie nieprawidłowej aktywności w reklamach wydawców bez ich wiedzy lub zgody. Chociaż ten temat pojawia się często na naszych forach i w otrzymanych przez nas pytaniach, obliczyliśmy, że bombardowanie kliknięciami stanowi tylko mały procent nieprawidłowej aktywności. Jak już wspomnieliśmy w punkcie 3, stale usprawniamy nasze systemy wykrywania takich typów sabotażu i filtrujemy je jako nieprawidłowe. Poświęcamy dużo uwagi i wysiłku ochronie zarówno wydawców, jak i reklamodawców. Naszym celem jest powiększanie sieci przy jednoczesnym zapewnianiu wszystkim jej użytkownikom bezpieczeństwa i zadowolenia.
5. Skontaktuj się z nami, jeśli wydaje Ci się, że Twoje konto zostało niesłusznie wyłączone
Chcemy z Tobą współpracować i zapewnić Ci możliwie dużo zasobów, które pomogą rozwiązać Twoje ewentualne problemy. Jeśli Twoje konto zostało wyłączone i wydaje Ci się, że ta decyzja była błędna, możesz skorzystać z procedury odwołania się od tej decyzji. Jest ona dostępna na Twoim koncie. Więcej informacji uzyskasz w naszym Centrum pomocy.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz